Thursday, November 5, 2009

semalam aku overnight!usha2 bangsaku MELAYU versi 2(sambungan)

assalamualaikum warahmatullah,

Aku da penat study..aku layan blog plak.k sambungan dari cerita aritu,pas g nyanyi2 tu aku ikut plak member2 aku ni pergi teluk chempedak plak(T.C),lam ati aku kata,T.C pulak!sudah!jam da pukul 1.30 pagi,mata da layu seribu kayu da.sampai T.C aku tengok ramai lagi orang kat sana even da pukul 1.30 pagi,paling ramai pasangan kapel la,normal la kan,memang ANAK-ANAK MUDA NEGARA ISLAM KENE KAPEL KALAU X,X JADI NEGARA ISLAM LA(ikut sunnah labi!bukan sunnah NABI),macam-macam ragam ade pasangan kapel ni,i cuit u,u cuit i,i pegang u,u pegang i,i masuk neraka u pun follow.Pasangan bahagia kan,kemana kau pergi pasti akan ku ikutmu,even ke neraka sekalipun.Sambil jalan-jalan kat T.C tu aku nampak de orang berniaga.Sayu skit ati aku,teringat mama aboh aku kat umah.yela yang berniaga tu da tua2.taraf mak bapak aku la kan.dorang sanggup tahan nafsu tidor kerana nak cari rezeki,kalau ikutkan malam tu da waktu rehat tuk golongan cam dorang,tapi nak wat camner kan da takdir ILAHI.Cari rezeki tak lain x bukan selain dari nak bagi anak kat umah makan.hmm,mak ayah bersusah payah cari rezeki untuk kita sampai ada mak bapak yang berniaga kat T.C sampai pukul 2 3 pagi.Hebat mak ayah cam ni.Kasih parents kat anak-anak tak terkira dengan wang ringgit.mak bapak bersusah payah nak cari duit untuk membesarkan anak-anak tapi anak sikit pun tak respect mak ayah,ini yang berlaku sekarang!mak ayah bersusah payah nak membesarkan kita tapi kita bila da besar sikit,da boleh berjalan sikit terus menerus lawan dorang.Tengok la dalam papers sekarang,anak bunuh ayah,anak rogol mak,anak jadikan mak kuli!macam-macam sekarang.kita da jadi lebih teruk dari zaman jahilliah!orang jahilliah pun sayang mak bapak dorang.tapi kita??tanda nak kiamat la ni!!ALLAHU RABBI!BERDOSA BESAR LAWAN MAK BAPAK NI!.tak berbaloi langsung mak ayah jaga kita dari kecik,bersusah payah jaga kita,alih2 da besar kita susahkan diaorang lgi,kalau tahu camni elok mase kecik tu bunuh je!abis cerita!bertaubatla kita semua selagi kita ade masa,INGAT KITA BUKAN TUHAN,YANG TAHU BILA MAK AYAH KITA AKAN PERGI MENINGGALKAN KITA.MINTAK AMPUNLA SELAGI SEMPAT!KEPADA YANG DA TAK SEMPAT TUE DOAKANLA KESEJAHTERAAN MEREKA DISANA.sambung cerita pasal T.C tadi,kawan2 aku jalan masuk hutan mana tah kat T.C tu,alih-alih sampai kat pantai!kat pantai tu terjadilah mende yang mengarut,sangat mengarut!diaorang berpakat nak mandi kat pantai tu,SUBHANALLAH!runsing fikiran aku!nak mandi pantai tu x salah,yang jadi masalahnya dorang nak mandi pantai pukul 2 pagi!puas aku pujuk jangan mandi!jangan mandi!tapi da dasar manusia kan..mandi jugak!tepuk dahi aku,penat larang.Seperti mane yang aku belajar lepas mahgrib dan keatas ni biasanye tempat bertakung cam tasik,pantai,sungai akan jadi tempat jin lepak!lagipun memang ade jin yang tinggal di laut,selain dari gunung,tempat-tempat tinggi dan hutan.Masa diorang tengah mandi tu aku berpuluh2 kali berdoa mintak selamatkan member2 aku ni,bimbang jadi pape,AYAT KURSI aku baca berapa banyak kali pun aku tak tahu!diorang mandi sambil gelak-gelak,aku yang x mandi ni plak yang lebih2,risau takut jadi pape.Serius aku memang da standby malam tu takut-takut jadi pape,tapi alhamdullilah tak jadi pape.syukur kepada ALLAH S.W.T.Before balik tu kitaorang singgah kat kedai makan,nak gheteh kata orang Jawa.Kat kedai tu aku jumpe la student UMP jugak..3 lelaki 3 perempuan,berpasangan!masing2 de pasangan.Seingat aku masa tu da pukul 2.34 pagi camtu la.Aku rase dorang fikir x berdosa la kot keluar b'6 tue.Yela bukan berduakan.KEPALA HOTAK DIORANG!berdose!sama je!da memang la keluar b'6 tapi nanti da sampai tempat tujuan masing-masing ikut haluan masing2!aku ngan makwe aku,ko ngan makwe ko!kan da jadi berdua-duan jugak tu!HARAM!kalau dia jalan ber'6 pun tapi kalau si A Xkisah si B pegang awek si B and si B plak x kisah si c cium awek si C,hukum dia jadi haram jugak.kita duk fikir keluar berdua je haram,kedua ber'4 xpe(2 pasangan kapel)x berdose!berdose jugak kawan.Cam NABI kata haram wanita keluar dengan lelaki kecuali ade mahram.apa fungsi mahram tue?tuk tengok wanita and lelaki tu bercium??or tuk jadi saksi cinta??bukan!!!untuk mengelakkan fitnah!mengelak fitnah ni maknanyer tuk jadi penghalang dari buat perkara haram!x buat maksiat!x raba sana,raba sini!x berzina!tu function mahram!orang zaman sekarang teruk!aku bagi contoh,kakak bawak adik pergi jumpe pakwe kat pantai,pastu bercium!beromen semua!adik nak larang x boleh!nanti x dapat mainan plak!kan?pastu pencegah maksiat datang tangkap!eh kitaorang x berdua!saya bawak mahram!kata si kakak.Hinanya orang zaman sekarang!hingga sanggup mempermainkan hukum ALLAH!kafirla golongan camni!kl anak tok imam yang buat,jadilah anak tok imam kafir!paham???sakit ati ble bercakap tentang hal orang sekarang!pas abis minum kitaorang bertolak balik..sampai kt umah kol 4 pagi..hmm..assalamualaikum warahmatullah

0 comments:

Post a Comment