Monday, November 2, 2009

komen aku kat sorang senior UMP.

tuduhan dari seorang senior

Salam,
merujuk kepada tajuk memo, kami pelajar thn 4 sebernarnya banyak berduka cita dengan mechapro. Pelbagai aktiviti yg telah dijalankan tidak memeuaskan semua ahli dan kebanyakkannya hanya mementingkan ahli jawatan kuasa mechapro sahaja.

Kami juga takut, program makan malam terakhir ni jd program makn malam terburuk kami dengan bayaran yg agak tinggi untuk tempoh satu malam sedangkan ajk mechapro yang memperoleh keselesaan dan keuntungan daripada program tersebut.

Satu lagi contoh terdekat adalah program ke grand prix. Kami hanya dengar desas desus sahaja dan tiada makluman kepada ahli yang lain

So, semoga pihak Fakulti dan mechapro dapat memberi perhatian dan mempertimbangkan perkara ini dengan program2 yang lepas yang pernah dijalankan oleh mechapro.

Kami amat merasai perbezaan penjagaan kebajikan daripada pihak mechapro pada kebelangan ini berbanding tahun2 yang sebelumnya.

Saya bagi pihak pelajar tahun 4 ingin memohon maaf diatas teguran dan luahan ini.

semoga pihak mechapro akan terus berjalan dengan lebih baik dan segak (ada bj br plak ke).

Sekian.

Salam dan mintak maaf.

(wakil pelajar fkm thn 4)



aku balas memo dia


assalamualaikum w.b.t
saudara,saya salah sorang exco MECHAPRO.disini saya ingin memberi penjelasan tentang apa yang saudara katakan.Pertama adalah bayaran tinggi tentang program MAF.Untuk pengetahuan saudara tiada keuntungan diambil untuk program ini,malahan untuk program ini pihak mechapro telah banyak mengeluarkan dana untuk menampung kekurangan yang ada.RM 36 yang dikenakan itu sebenarnya telah murah kerana harga makanan yg dicas oleh pengurusan bukit gambang ialah rm38 dan hadiah yang akan disediakan juga bernilai RM 10.Ajk2 yang dikatakan m'punyai layanan istimewa juga perlu membayar untuk program ini.Namun jika pihak kami tidak mengenakan bayaran terhadap mereka pun xpe,Kerana mereka buat kerja pun pakai duit diorang sendiri.Duit minyak kereta untuk cari tempat program,untuk cari hadiah,duit minyak kereta untuk berurusan dgn syarikat pengurusan gambang,duit kredit phone diorang,diorang tak pernah mengira.MECHAPRO x pernah bagi duit untuk peruntukan seperti duit minyak,duit top up.kerana MECHAPRO adalah kelab fakulti yang menjaga hal-hal kebajikan student bukan kelab untuk cari duit@cari keuntungan..saya harap saudara paham.Mengenai gp sepang student yang menyertai program tersebut ialah student yang menyertai program shell eco marathon.kami ke sana untuk cari tajaan untuk program tersebut..tambahan program tersebut akan dijalankan disepang pada awal julai tahun depan.Mengenai kebajikan.Saudara fikir pihak mana yang menolong staff FKM berpindah ke PEKAN??Saudara fikir pihak mana yang memastikan bahawa pusat sumber dijadikan surau?saudara fikir pihak mana yang berjuang menentang supaya jadual FKM diPekan tidak ada kelas malam?kami wahai saudara..kami pihak mechapro..tapi adakah saudara itu semua?tentu sekali tidak..Disini saya ingin menegur saudara sedikit,walaupun saudara tahun 4 dan saya tahun 2 tapi jgn lupa Nabi muhammad junjungan kitapun pernah ditegur oleh saidina abu bakar,jadi saya rasa saya berhak menegur saudara.Apa motif saudara cc kan memo yang saudara hantar kepada semua pelajar FKM?tiada lain tiada bukan untuk menjatuhkan krebiliti dan maruah sekumpulan mAhupun seseoranng bukan?adakah itu cara yang diterapkan oleh ISLAM?jika ia kami bersalah sekALIPUN saudara WAJIB berbincang hal ini dengan pihak mechapro terlebih dahulu.ORANG YANG MEMBAWA FITNAH ADALAH ORANG YANG MELAKUKAN DOSA BESAR.Sepatutnya saudara wajar memikirkan kesusahan orang lain terlebih dahulu sebelum menghentam pihak tertentu.Kami di mechapro hanyalah manusia biasa,Bukan Tuhan saudara.mana mungkin manusia tidak punya kelemahan.Mengkritik tidak salah namun sebelum kritik fikirlah terlebih dahulu.Saya berharap jika saudara ini ISLAM wajarlah saudara memohon maaf kepada pengarah program maf.Kerana beliau banyak bersusah payah bagi menjayakan program itu.sekian

jika ada sebarang masalah saudara boleh call saya.Jangan mudah percaya cerita dari mulut orang selidik la dulu.0179691066
jika sy terkasar bahasa atau kurang sopan maafkan saya.
assalamualaikum

0 comments:

Post a Comment